Munajat Seorang Istri untuk suami!

02 November 2011
O God!
real....
I am weak without a clue,
I'm blind without your guidance,
I'm handicapped without your protection,
I was humiliated without mercy.





Ya Allah,
Ya Rahman Ya Rahim,
ampunilah dosa aku yang telah aku perbuat,
limpahkanlah aku dengan kesabaran yang tiada terbatas,
berikanlah aku kekuatan jiwa  dan fisik,
kurniakan aku dengan sifat ridha,
peliharalah lidahku dari kata-kata nista,
kuatkanlah semangatku menempuh segala cobaan anda,
berikanlah aku sifat kasih sesama insan,

Ya Allah,
Sekiranya suami ku ini adalah pilihan anda tertulis di Lauhil Mahfudh
Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya,
Sekiranya suami ku ini adalah suami yg akan membimbing tanganku, dan jalanmu,
Kurniakan aku sifat kasih dan ridha atas segala perbuatannya,
Sekiranya suami ku ini adalah bidadara untuk aku di surga anda,
Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawadhu' akan segala perintahnya
Sekiranya suami ku ini adalah yang terbaik untukku di DuniaMu
Peliharalah tingkah laku serta kata-kataku dari menyakiti perasaannya
Sekiranya suami ku ini jodoh yang dirahmati olehMu
Berilah aku kesabaran untuk menghadapi segalanya,tetapi

Ya Allah.........
Sekiranya suamiku ini ditakdirkan bukan untuk diriku seorang,
Kau tunjukkanlah aku jalan yg terbaik untuk aku arungi segala dugaanMu,
Sekiranya suami ku tergoda dengan keindahan dunia Mu,
Limpahkanlah aku kesabaran untuk terus membimbingnya,
Sekiranya suami ku tunduk terhadap nafsu yang melalaikan,
Kurniakan aku kekuatanMu untuk aku menegurnya,
Sekiranya suami ku mencintai kesesatan
pandulah aku untuk menarik dirinya keluar dari terus terlena

Ya Allah
Kau yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untukku
Kau juga yang Maha Mengampuni segala kesilapan dan kelemahanku,
Sekiranya aku tersilap berbuat keputusan
Bimbinglah aku ke jalan yang engkau restui
Sekiranya aku ingkar dan durhaka
Berikanlah aku petunjuk kearah rahmatMu

Ya Allah
sesungguhnya
Aku lemah tanpa petunjukMu
Aku buta tanpa bimbinganMu
Aku cacat tanpa Perlindunganmu
Aku hina tanpa RahmatMu

Ya Allah
Kuatkan hati dan semangatku
Beri aku kekuatan menghadapi segala cobaan anda
Jadikanlah aku isteri yang disenangi suami
Bukakanlah hatiku untuk menghayati agamaMu
Bimbinglah aku menjadi seorang isteri Shalehah

ShareThis