DU-A' FARAJ

12 November 2011

Ya Allah, jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya
padaMu,
agar bertambah kekuatanku untuk
menyintaiMu.

Ya Muhaimin, jika aku jatuh cinta,
jagalah cintaku padanya
agar tidak melebihi cintaku padaMu.

Ya Rabbana, jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya
agar tidak berpaling daripadaMu.

Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu,
rindukanlah aku pada seseorang
yang merindui jihad dan syahid di
jalanMu.

Ya Allah, jika aku rindu,
jagalah rinduku padanya
agar tidak lalai aku merindui syurgaMu.

Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasihMu,
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
indahnya bermunajat di sepertiga malam
terakhirMu.

Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasihMu,
janganlah biarkan aku tertatih
dan terjatuh dalam
perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu.

Ya Allah,
jika Kau halalkan aku merindui
kekasihMu,
jangan biarkan aku melampaui batas
sehingga terlupa pada kasihMu yang hakiki dan
abadi.






azbala

 
wa barihal khafaa’
wa’n kashafal ghiţaa’
wa’n qaţ’ar-rajaa’
wa dhaqatil ardhu wa muni’atis samaa’
wa-antal musta’anu wa-ilaykal mushtaka
wa-alaykal mu’awalu fee shid’dati war’rakhaa’
allahuma şali’i ‘alaa Muham’madiwn wa-ali Muham’mad
oolil amril ladhina faradhta alayna ţa ‘atahum
wa’ar’raftana bidhalika manzilatahum
fa far’rij ‘an’na bihak’kihim farajan ‘aajilan qareeban
kalamihil basari au huwa aqrab
ya Muham’madu, ya ‘Ali’yu, ya ‘Ali’yu, ya Muham’mad
ik fiyaani fa inakuma kaafiyaani
wansuraanee fa inakuma naasiraani
ya maulana ya Sahibaz zamaan
al-ghauth, al-ghauth, al-ghauth,
adriknee, adriknee, adriknee,
asa ‘ata, asa ‘ata, asa ‘ata, (asa’aa)
al’ajal, al’ajal, al’ajal,
ya Arhamar Raahimeen
bihaki Muham’madiwn wa’alihi ţahireen.

ISMILLAHIR RAHMANIR RAHIM
ALLAHUMMA S'ALE A'LAA MUHAMMAD WA AALE MUHAMMAD

O Allah, terrible was the calamity, and its evil consequences are visible, the covering has been removed, (all) hopes have been cut off, the (plentiful) earth has shrunk (with very little to spare), the heavenly blessings have been withheld. You alone can help, we refer our grief and sorrow to You, we have full faith in You, in the time of distress, as well as in good fortune. O Allah, send blessings on Muhammad and on the children of Muhammad, whom we must obey as per Your command, through which we become aware of their rank and status, and let there be joy after sorrow for us, for their sake, right away, in the twinkle of an eye, more rapidly than that. O Muhammad, O Ali, O Ali, O Muhammad, Give me enough, because both of you provide sufficiently. Help me, because both of you help and protect.

O our master, O the living Imam, HELP! HELP! HELP! Reach me! Reach me! Reach me!

At once, in this hour. Be quick, be quick, be quick, O the most merciful, for the sake of Muhammad and his pure children.

ShareThis